Ruilen en Retourneren

KAN IK MIJN BESTELLING ANNULEREN?

Ja, totdat je bestelling verwerkt is. Neem zo snel mogelijk contact op met onze Klantenservice.

KAN IK RETOURNEREN, EN HOE WERKT HET?

NIET GOED? GELD TERUG. Zo simpel is het.

Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen om het product terug te sturen. Om een item(s) te retourneren, gebruik je de bijgevoegde factuur als retourbon. Hierop geef je duidelijk aan welke items er retour gaan en voeg je deze bij, bij de retour.  

Je kunt de retour opsturen naar het volgende adres:

Twinkeltje.nl
t.a.v. Retouren
Galerij 6
5401 GD Uden

De items dienen ongebruikt te zijn en voorzien van de originele labels. Natuurlijk kun je wel gewoon passen. Mochten de items toch beschadigd of niet meer te verkopen zijn, dan kan Twinkeltje Fashion & Lifestyle hier kosten voor in rekening brengen.

Nadat het item(s) retour ontvangen is, krijg je een bevestigingsmail met daarin het bedrag dat Twinkeltje Fashion & Lifestyle jou verschuldigd is. We storten alle gedane betalingen, inclusief de eventueel betaalde verzendkosten* zo snel mogelijk, maar altijd binnen 7 dagen, terug.
*Indien er verzendkosten betaald voor de heenreis (van Twinkeltje Fashion & Lifestyle naar verzendadres) zijn én alle bestelde items geretourneerd zijn.

KAN IK EEN ITEM RETOURNEREN OF RUILEN IN EEN TWINKEL? 

Je kunt zowel retourneren als ruilen in een van onze Twinkels in Den Bosch, Uden en Oss mits je de retourbon volledig ingevuld kunt laten zien. 

Er wordt in de Twinkels geen geld teruggegeven bij het retourneren van een webshop bestelling. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je je product hebt betaald. Zie 'Hoe word ik terugbetaald?'

In een Twinkel kun je uiteraard wel direct een ruiling doen of kiezen voor een tegoedpas.
 

WAT KOST RETOURNEREN?

Voor een retour via de post zijn de retourkosten voor eigen rekening en worden niet door Twinkeltje Fashion & Lifestyle terugbetaald. Ongefrankeerde retouren kunnen wij dan ook niet accepteren.

  • PostNL: een brievenbuspakketje kost maximaal € 3,95 en een pakket kost € 6,95
  • DHL: retourneren via DHL kost tussen de € 4,- en € 6,-. Meld het pakket aan op DHLforyou.nl en breng deze vervolgens naar een DHLpunt bij jou in de buurt
  • Terugbrengen in een Twinkel: gratis


HOE WORD IK TERUGBETAALD?

De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je de items hebt afgerekend.

Bij betaling via iDEAL wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het product was betaald. Bij betaling via PayPal betalen we je terug via je PayPal-rekening.

Bij betaling via acceptgiro (AfterPay) wordt het bedrag van de door jou geretourneerde items in mindering gebracht op het totaalbedrag. Is de betaaltermijn al verstreken? Dan dien je de gehele rekening te voldoen om bijkomende kosten te voorkomen. Het teveel betaalde bedrag zal na ontvangst van de retourzending weer op je rekening worden teruggestort.

Heb je betaald met een Fashioncheque? Dan zullen we contact met je opnemen om de bankgegevens toe te sturen. We gaan dan over tot terugbetaling via overschrijving. 

 

IK HEB EEN ITEM RETOUR GESTUURD MAAR NOG NIETS GEHOORD. WAT NU? 

Houdt er rekening mee dat het eventjes kan duren voordat we je retour hebben ontvangen, en vervolgens hebben verwerkt. Heb je na een week nog niets gehoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.

WAT BETEKENT GRATIS RUILEN, EN HOE WERKT HET?

Ruilen is mogelijk, maar alleen voor hetzelfde item in een andere maat of kleur. Schrijf duidelijk op de factuur welk item je wilt ruilen en voor welke item. Indien het artikel in de gewenste maat of kleur voorradig is, zullen wij deze direct en kosteloos opsturen na ontvangst van je retourzending. 

Wil je graag een ander item ontvangen? Plaats dan een nieuwe order. Van de retour-gestuurde items zullen wij het aankoopbedrag naar je terugstorten.

In een Twinkel kun je direct een ruiling doen of kiezen voor een tegoedpas.